dilluns, 9 de febrer del 2009

CONVERSES AMB UN ESPANYOL DE 13 ANYS

En un experiment sociològic, em vaig fer un “amic“ online, s'auto-definia com espanyol de 13 anys, resident a Elx (Baix Vinalopó) per a ell, “Elche, provincia Alicante”. Un tipus molt pertorbat.

Una de les primeres conversacions que vam tenir va ser sobre les drogues i els seus efectes. Ell sovint em deia, que beure alcohol era de borratxos i que ell mai en prendria així com les drogues que també em mostrava el seu rebuig. Jo li vaig dir que l'alcohol per a mi és una cultura i que les drogues no n'era partidari però que n'havia consumit. I de sobte em va preguntar, perquè n'havia pres, i li vaig lo típic, curiositat, l'ambient on em movia, etc... I ell va deixar anar una pregunta:

- Perquè pots comprar drogues si són il·legals?
- És una qüestió política – i vaig seguir amb una altre pregunta- Perquè pots comprar fàcilment drogues i no armes, si les dues són il·legals i poden ser mortals?
Home! Perquè una pistola mata de cop i les drogues lentament – em va dir-
li vaig dir: - Ara veus que és una qüestió política?
No – em va dir-
És molt fàcil, la política estatal abans del nacionalisme i de la lluita armada, és una altre, la política del capital, la filosofia és: Quan més duri un ciutadà, més diners ens donarà.

En fi vam estar parlant dies sobre les drogues i li vaig explicar el joc de l'estat, als anys 80 a tot arreu, i del cas “Zona especial norte”(ZEN). El tio, flipava, em deia: - Però perquè no ho expliquen això a l'escola?
El dia següent es connecta al messenger i em diu:

-He parlat amb el mestre i em diu que el ZEN no tenia res a veure amb les drogues, sinó que era un pla per desarticular la banda armada.

Una altre conversació que vam tenir va ser sobre la religió, em va preguntar si totes les religions venent del cristianisme, jo li vaig dir que no, que n'hi havien de molt més antigues, com l'hinduisme o el judaisme. I que tots eren una colla de genocides.

Els cristians mataven jueus i islamites, a tot el món. I a la península Ibèrica també.

Al dia següent la mateixa història...

-El mestre diu que ha Espanya sempre s'ha tolerat el judaisme i l'islamisme i que mai en l'historia espanyola hi hagut genocidis per les religions...

Llavors li vaig passar aquest enllaç

History of religion (Una animació)

Andalusia va ser el lloc on els àrabs es van quedar més temps, era la seva terra ja, i li vaig preguntar:

-Els àrabs que vivien a Andalusia van marxar perquè volien canviar d'aires o a base d'hosties?
-A base d'hosties – va dir convençut-

Em preocupa molt l'educació que s'està fent aquests dies, podem donar gràcies a internet per la lliure informació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada